Tools

Wij ontwikkelen TOOLS, handige stukjes software voor het vergemakkelijken van kleine (en soms grotere) werkprocessen. Wij ontwerpen ook maatwerk rapportages en digitale dashboards met Excel of Power BI. Het resultaat: gemak, overzicht en inzicht in werkprocessen.

Hieronder enkele praktijkvoorbeelden.

Rapportages in Excel of Power BI

Een grafiek maken is voor de basisgebruiker van Excel meestal geen probleem. Maar data uitgebreider te visualiseren en professioneel te presenteren, vereist meer kennis en ervaring. Laat ons een mooi sjabloon maken.

Westfriesland Academie

Data is ook vaak te visualiseren vanuit een database. Maar een goed opgezet Dashboard in Power BI of Excel biedt vaak meer mogelijkheden en is toegankelijker.

Data verwerking in Excel

Veel bedrijven werken met hele mooie maar ook complexe databases. Deze zijn vaak te ingewikkeld om data in de dagelijkse praktijk te verwerken.

Gemeente Hoorn

Voor de registratie van de opleidingen wordt een mooie database gemaakt. Daar kan veel mee zeker als het gaat om gestandaardiseerde processen. Maar in de praktijk blijkt een specifieke facturatie toch niet mogelijk te zijn of veel te duur en omslachtig. Wij hebben het toegankelijk gemaakt in Excel via draaitabellen en Power Query.

Rapportages in Excel of Power BI

Als designers een mooie huisstijl hebben gecreëerd, moet het ook nog vertaald worden in de programma’s waar dagelijks mee gewerkt wordt. Wij zorgen voor een consistente correspondentie door sjablonen te ontwikkelen in Word met de huisstijl en bijvoorbeeld thema instellingen in Excel en PowerPoint.

Kennemer Wonen

Het secretariaat van een woningcorporatie maakt dagelijks gebruik van veel voorkomend teksten. Hoewel Tekstfragmenten ook een ingebouwde functie van Word is, is deze op maat gemaakte Teksten generator vele malen sneller en toegankelijker voor de gebruikers.

De makkelijk toegankelijke dialoogvensters besparen de medewerkers van het secretariaat veel tijd.

Slimme data invoer via dialoogvenster

Ondernemers willen graag ondernemen en niet veel tijd besteden aan het verwerken van data (bv. registratie van onderdelen). Met behulp van een slimme invulvensters in Word of Excel kunnen data op een snelle manier worden opgeslagen en bv. makkelijk worden gekoppeld aan een facturatie module.

Podocentrum Alkmaar

Voor de werknemers van de zolenmakerij werd het o.a. voor de MDR noodzakelijk gebruikte onderdelen te registreren. Dit ging tot voorheen via pen en briefjes die door het secretariaat werden verzameld en verwerkt.
Door de werknemers via een touchscreen en slim opgezet invulvenster dit makkelijk en snel digitaal te laten doen, wordt tijd bespaard en het aantal fouten geminimaliseerd.

Invoer, planning en rapportage

Deze dienstverlener verwerkt juridische uitspraken tot een makkelijk doorzoekbare database. Voordat dit gebeurt moeten de uitspraken verzameld worden. Dit gebeurde in verschillende lijsten in verschillende Excelbestanden die in de loop der tijd onoverzichtelijk werden.

Caselex reporting and capacity planning

Wij hebben geholpen een overzichtelijke Excel-tabel te creëren met duidelijke vooraf gedefinieerde en gevalideerde velden. Met behulp van VBA konden wij o.a. dialoogvensters programmeren om data snel, foutloos en consistent in te voeren. Op basis van deze ‘schone en uniforme’ lijst zijn duidelijke en betrouwbare rapporten te maken.
Door tabellen slim te combineren is inzicht in de beschikbaarheid van medewerkers en benodigde tijd voor de verwerking van de uitspraken. Met deze ‘capacity planning’ wordt een optimale werkverdeling gerealiseerd.